TROFEUL MIHAELA RUNCEANU - VOROVENCI STEFANIA; TROFEUL TINERET - BARARIU CODRUTA, TROFEUL COPII - MIHALASCU ANDRA, TROFEU GRUPA 6-8 ANI - CIOBANU SOFIA; TROFEU GRUPA 9 ANI - PREDA ALEXANDRU CRISTIAN; TROFEU GRUPA 10 ANI - WEIS ADELAIDE; TROFEU GRUPA 11 ANI - DRAGOIU ALESSIA; TROFEU GRUPA 12-14 ANI - BASCEANU BIANCA; TROFEU GRUPA 15-17 ANI - SAVU IOANA TEODORA; TROFEU GRUPA SHOW - ENERGY- MIHAI BRATOSIN + ISTUDOR ANA MARIA; TROFEU PITIC -COTORCEANU ALEXIA, TROFEU ACORDAT DE PAUL SURUGIU”FUEGO” - SAVU IOANA TEODORA

Regulament - Festivalul

FESTIVALUL INTERNATIONAL DE MUZICA USOARA PENTRU COPII ŞI TINERET

“MIHAELA RUNCEANU – PENTRU VOI MUGURI NOI”

ediţia a- VI-a,  23-25 iunie 2017

BUZĂU

 

 

    Capitolul I.

    Dispozitii generale.

   Art. 1.  Festivalul internaţional de muzică  uşoară pentru copii şi tineret “MIHAELA RUNCEANU – PENTRU VOI MUGURI NOI” este o manifestare artistică organizată de “ ASOCIAŢIA PENTRU TINERET BUZĂU 2010” având în vedere participarea unui segment de populaţie ce se înscrie în contextul educaţiei pentru artă şi preţuirea ei . 

          Festivalul se va desfăşura în acest an, la aceasta a - VI-a ediţie, sub genericul " CÂNT DE CÂND AM ÎNCEPUT SĂ VORBESC"

   Art. 2.  Scopul acestei manifestări artistice cu caracter competitiv  îl constitue promovarea artei interpretative muzicale şi creaţiei la un nivel ridicat calitativ,  descoperirea talentelor  in rândul copiilor şi tineretului, pentru realizarea educaţiei lor moral - estetice, dezvoltarea imaginaţiei, a bunului gust, a respectului pentru valorile acestui gen de artă, eliminarea compromisurilor, imitaţiilor şi mediocrităţii.  Se va urmări, deasemeni, dezvoltarea la copii  şi tineri a spiritului de corectitudine, competiţie, prietenie şi fair-play în contextul  întrecerilor între valori si a participarii copiilor si tinerilor cu dizabilităţia copiilor din străinătate şi din ţară.

         Evidenţierea la tinerii interpreţi, mai ales la cei cu vârsta cuprinsă între 15- 25 ani şi mai mari, a educaţiei muzicale, a talentului de care dispun, într-un cadru organizat de concursuri muzicale destinate lor, dar şi a muncii didactice pe care o depun  îndrumătorii acestor tineri.

         Continuarea dorinţei marii noastre artiste de a promova şi de a şlefui talentul muzical al noilor generaţii.

   Art. 3. Festivalul Internaţional “MIHAELA RUNCEANU – PENTRU VOI MUGURI NOI” este o manifestare culturală care se desfăşoară anual  şi se organizează pe următoarele etape :

   -  Faza de preselecţie-gratuit– perioada 15 februarie-30 aprilie 2017

    - Faza finală – Festivalul- concurs – perioada 18 mai - 20 iunie 2017, inscrieri pentru faza finala / 23-25 iunie 2017, desfasurarea concursului, pe cele două secţiuni, copii cu vârste cuprinse între (5) 6-14 ani şi tineri cu vârste cuprinse între 15 - 25 ani , eveniment ce va avea loc în municipiul Buzău.

 

Capitolul II.

Condiţii de participare. 

    Art. 4.  La acest festival de muzică uşoară, pot participa copii şi tineri interpreţi, din ţară şi din străinătate, individual, dar şi  grupuri de 2-5 membri pentru secţiunea SHOW, ai căror îndrumători şi părinţi consideră că au talent  în arta interpretativă muzicală şi sunt pregătiţi să participe la acest gen de concurs.

           

    Art. 5.  Participanţii vor prezenta pentru preselecţie  două melodii: o melodie din repertoriul românesc şi a doua melodie din repertoriul internaţional, muzică pentru copii (secţiunea copii), prelucrări folclorice,

        În vederea înscrierii pentru premiul "MIHAELA RUNCEANU", recomandăm (nu obligatoriu)  melodii din repertoriul Mihaelei Runceanu, cântate în limba română sau într-o limbă străină. Inscrierea pentru participarea la acest premiu va fi specificata in fisa de inscriere pentru finala.

        5.1. Concursul de interpretare individuală se va desfăşura pe următoarele categorii de vârstă:

              - Categoria copii : 4-6 ani, 6-8 ani, 9-11 ani, 12-14 ani;

              - Categoria tineri: 15-17 ani, 18-25 ani.

      5.2. Concurs interpretare SHOW: o singură categorie, unde participanţii vor interpreta un colaj sau melodii adecvate genului.     

   Art.  6.  Înscrierile la acest festival se fac în etapa de :

 

  • - PRESELECŢIE – în perioada15 februarie- 30 aprilie 2017,  pe baza următoarelor materiale:
  1.     Interpreţii individuali:

  - fişa de înscriere  pentru preselecţie;

  - certificat de naştere

  - două pozitive ale melodiilor pe care doresc  să le interpreteze, în format MP3.

Important!

  Cei care la data preselecţiei nu au pozitive înregistrate pot să trimită un link youtube cu melodii  postate recent.

  1. Pentru secţiunea SHOW:

                - Fişa de înscriere pentru preselecţie;

                - Pozitivul melodiei sau colajului propus în format MP3; piesele nu pot depăţi 6 minute, 

         

         * Fiecare concurent individual sau grup, va trimite CV-ul fiind necesar în fişa ce va fi expusă pe site în momentul afişării rezultatelor PRESELECŢIEI.

          *Concurenţii individuali pot participa şi la categoria SHOW!

     Important!

        Cei care nu au pozitive înregistrate recent, pot trimite si link-uri you tube cu piesele respective.

          Preselecţia şi rezultatele preselecţiei se vor desfăşura in perioada 1-14 mai 2017.

              FAZA FINALĂ – in perioada 15 mai -20 iunie 2017, inscriere pentru concurs.  Concurentii care au promovat în faza finală vor interpreta:

  • v pentru categoria copii, individual (4-6 ani, 6-8 ani, 9-11 ani, 12–14 ani) şi secţiunea SHOW,o piesă selecţionată de către juriul de specialitate din cele trimise pentru preselecţie, în limba română sau o limbă străină.
  • v pentru categoria tineri (15-17 ani si 18 -25 ani) două piese ,din care una obligatoriu din repertoriul romanesc. Pentru aceasta categorie sunt numai 15 locuri. Este foarte importanta inregistrarea pozitivelor transmise pentru preselectie, deoarece la fiecare grupa de varsta este un numar limitat de locuri

Înscrierile pentru faza finală se fac pe baza următoarelor materiale:

  • Fişă de înscriere în festival,
  • 2 fotografii in format jpg,
  • Negativele in format wav, a melodiilor aprobate de juriu de preselecţie pentru concurs;  durata maxima 3, 30 minute  fiecare melodie, pentru individual şi 6 minute pentru show. Se admit şi excepţii  ca durată.
  • Acordul compozitorului, sau declaratie pe propria raspundere a tutorelui pentru melodiile prezentate în concurs.
  • Chitanta cu plata inscrierii pentru finala in valoare de 150 lei/participant individual, 60 lei /membru grup. Plata se va face in contul RO87RNCB0318031070000001.

             * Pentru finală fiecare grupă de vârstă va cuprinde 10 concurenţi la individual, iar secţiunea grupuri mici (2-5 membri) va cuprinde 10 formaţii.      

Toate materialele vor fi trimise pe e- mail şi sunt nereturnabile.

ADRESA DE  E- MAIL ESTE URMĂTOAREA : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

ADRESA POŞTALĂ:  ASOCIAŢIA PENTRU TINERET BUZĂU 2010, STRADA UNIRII NR.1  BUZĂU, JUDEŢUL BUZĂU

  • Ø Perioada de înscriere pentru preselecţie este 15 februarie –30  aprilie  2017.

Preselecţia, ca jurizare, va avea loc în perioada 1-14 mai 2017.  Rezultatele vor fi afişate până în începând cu 16 - 17 mai 2017. Subliniem importanta calitatii inregistrarilor pentru preselectie.

  • Ø Perioada de înscriere pentru finală : 18 mai – 20 iunie 2017

După această dată nu se mai primesc materiale, concurenţii calificaţi care nu şi-au completat dosarele de înscriere sunt descalificaţii, iar în concurs vor intra urmatorii concurenţi în ordinea mediilor.

  • Ø Concursul final se va desfasura in perioada 23-25 iunie 2017

* Ordinea intrării în concurs va fi stabilită prin tragere la sorţi, sau de către comisia organizatorică.

 

    Capitolul III.

    Programul festivalului.

     Art. 7. Festivalul  se va desfăşura în perioada 23-25 iunie 2017  pe parcursul a trei zile, după un program bine stabilit de organizatori.

          - În zilele de 23-24 iunie 2017 se va desfăşura concursul de interpretare;

          - Gala de premiere şi recitaluri – 25 iunie 2017.

            - Pentru concurenţii din ţară şi din străinătate, care sosesc în Buzău cu o zi înainte de începerea festivalului şi care solicită cazare, se asigură cazare şi masă în condiţiile ce se vor afişa pe site-ul festivalului cu o lună înainte de concurs (incepand cu data de 15 mai 2017).

            - Programul festivalului va fi afişat şi va include alături de etapele de repetiţie şi concurs, excursiicarnaval cu momente  distractive, concursul de miss şi mister, conferinţă de presă, spectacole conexe, la care vor participa toţi concurenţii ce se anunţă din timp pentru a putea fi incluşi în program, formaţii artistice din judeţul şi municipiul Buzău, copii de la GPP nr.4 – Buzău, elevi ai Liceului de artă din Buzău, dar şi din ţară şi străinătate, întreceri sportive, expoziţii de pictură cu concurs. 

     Art. 8. Din juriul festivalului vor face parte personalităţi marcante ale culturii şi muzicii din  România şi din străinătate,  compozitori textieri şi interpreţi, foşti colaboratori şi prieteni ai Mihaelei Runceanu, reprezentanţi ai partenerilor.

Criteriile de selecţie şi jurizare sunt:

  1. Melodia să corespundă particularităţilor de vârstă şi temperamentale (compoziţie orchestrală şi text), să exprime preocupările şi aspiraţiile copiilor şi tinerilor. Profesorii coordonatori care nu ţin cont de acest punct punct din regulament vor suporta consecinţele care se răsfrâng de fapt în evaluarea concurenţilor.
  2. Evoluţia să fie plăcută, fără emoţie şi disconfort, să conţină elemente originale şi să încânte publicul.
  3. Participantul să dea dovadă de :claritate timbrală, intonaţie, amplitudine vocală, dicţie şi emisie vocală foarte bune.
  4. Să aibă un stil interpretativ specific vârstei privind expresivitatea melodiei şi conţinutul textului, dând dovadă de valoare interpretativă şi performanţe vocale.
  5. Să aibă costumaţie adecvată cântecului şi vârstei.
  6. Se va depuncta vulgaritatea şi imitaţia.
  7. Juriul poate admite în concurs coregrafii şi trupe proprii de dansatori, jurizarea în acest caz se va face pentru tot momentul în ansamblu asumat de concurent.
  8.  Deciziile juriului sunt irevocabile şi incontestabile

    

    Art. 9. Participarea în jurii este remunerată prin convenţii civile, cuantumul fiind stabilit  de organizatori în funcţie de etapa şi bugetul fiecărei ediţii. 

 

     Capitolul  IV.

     Premii si diplome.

     Art.10.  Pentru participanţii la fiecare secţiune de concurs se institute următoarele premii:

   - Pentru individual : trofeul grupeipremiul 1, 2, 3 şi 2 menţiuni la fiecare grupă de vârstă

    -  Pentru secţiune SHOW : trofeul, premiul 1, 2, 3 şi 2 menţiuni.

    - Se acordă "Trofeul festivalului" pentru fiecare secţiune, câte unul de fiecare secţiunecopii şi tineret, concurenţilor care au obţinut cea mai mare medie din concurs, în cadrul fiecărei secţiuni.

            -  Premiul “Mihaela Runceanu” pentru cea mai buna interpretare a unei piese muzicale din repertoriul Mihaelei Runceanu, pentru toate secţiunile,  indiferent de secţiunea şi categoria de vârstă, cu mentiunea ca participantii pentru acest premiu sunt primiti de la categoria de varsta 12-14 ani si in continuare 15-17 ani , 18-25 ani.

              - Premiul de popularitate -  se va acorda concurentului notat de juriul de specialitate cu nota cea mai mare:

               - Premiul de debut ;

               - Premiul pentru cel mai tânăr interpret;

   În afara premiilor stabilite în bani sau obiecte, se vor acorda în funcţie de posibilităţile financiare şi alte recompense sub forma premiilor speciale.

          

Capitolul  V. Resurse umane, financiare, administrative.

     Art. 11.  Întreaga organizare a festivalului se desfăşoară sub directa supraveghere şi îndrumare a organizatorilor în baza convenţiilor stabilite, unde sunt precizate aporturile fiecăruia.

     Art. 12.  Resursele financiare şi materialele  necesare festivalului provin din:

-  contribuţii directe ale instituţiilor partenere,

- sponsorizări pe bază de contracte, constând în sume virate în contul festivalului  sau diverse obiecte (aparatură, îmbrăcăminte, materiale, produse alimentare, rechizite şcolare, jucării, etc.) preluate pe bază de proces verbal de predare -  primire

    Art. 13.  Organizarea preselecţiei precum şi acoperirea cheltuielilor prilejuite de aceasta, se fac în colaborare cu principalele instituţii  organizatoare precum şi cu autorităţile locale.

    Art. 14.  Fiecare ediţie a Festivalului se bazează pe elaborarea unui plan de venituri şi cheltuieli realizat până cel târziu la sfârşitul unui an calendaristic aplicabil începînd cu primul trimestru al anului următor.

Informaţii suplimentare : zilnic între orele 10-18 la secretariatul Festivalului şi pe site-ul festivalului: www.mugurinoi.ro

 

                                 Telefoane de contact:  Tel: 0238 718 510, 0238 434 404

                                           Mobil: 0721 017 416 / 0787786902

   

Coordonator de proiect,

 

Prof. Dr. IOANA MIHALAŞCU